Uw rechten

Wat mag u van ons verwachten en wat verwachten wij van u bij het aangaan van een behandelovereenkomst? Bijvoorbeeld op het gebied van informatie, dossier, privacy en kwaliteit van zorg? Dat staat beschreven in de algemene leveringsvoorwaarden geestelijke gezondheidszorg (ggz) die sinds 1 januari 2013 van kracht zijn.

Bespreken met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)

De PVP is niet in dienst van Parnassia en kan dus volledig onafhankelijk werken. Hij of zij komt op voor uw belangen en staat altijd aan uw kant. De PVP helpt u zaken op een rijtje te zetten en zoekt met u naar de beste weg om uw klacht op te lossen. Als u dat wilt, bemiddelt de PVP tussen u en de betrokken hulpverlener(s).

De PVP vertelt wat uw rechten als patiënt zijn en helpt u, als dat nodig is, bij het schriftelijk indienen van uw klacht. Op elke hoofdlocatie is een PVP aanwezig.

PVP locatie Albardastraat

Jan Willem van Drunick
jw.van.drunick@pvp.nl
Mobiel 06- 29133291
Tel. te bereiken: dinsdag t/m vrijdag

PVP locatie Monsterseweg

Hans Bogers
h.bogers@pvp.nl
Mobiel 06-15045181
Tel. te bereiken: ma, di, do, vr.

Afwezigheid Patiëntenvertrouwenspersonen

Bij vragen tijdens afwezigheid van de PVP-en kunt u contact opnemen met de helpdesk van de Stichting PVP in Utrecht (zie onderstaand) of met de Stichting PVP:
Telefoon 030-271 83 53
secretariaat@pvp.nl

Helpdesk Stichting PVP

De Stichting PVP heeft ook een helpdesk voor cliënten die ambulant in behandeling zijn en PVP-vragen hebben of PVP-ondersteuning willen.
Telefoon 0900-444 88 88
helpdesk@pvp.nl